tisdag 23 april 2013

Krig med vikten

Är det bara jag som är trött på alla dieter? Först slutar man äta, tränar hårt, sedan slutar man med allt och blir ännu större än innan man börjat det kriget med egen vikt. Varför är man aldrig nöjd med hur man ser ut? Lite för tjock, lite för smal, hänger där, hänger här.
Jag har alltid kämpat med att hålla sig i form. Dansade i 8 år när jag gick i skolan. Försökte att inte äta efter kl. 18 när jag var 16-18 år. Tränade på gymmet och sprang ute.....allt tills jag fick barn.
Först slutade jag röka, sedan började igen, sedan slutade på nytt. Fast nu vet jag att det finns inte en chans att jag börjar igen. När Lisa föddes och jag ville röka som ingen annan på grund av all stress bestämde jag mig att så länge hon lever kommer jag aldrig röka.
Mellan graviditeterna hann jag aldrig gå ner i vikt som jag borde. När Lisa föddes började jag tröstäta, åt sent och mycket. Jag tillbringade hela dagarna hos henne på sjukjuset mellan 7 och 22. Endast när barnen hade siesta mellan 12-13 kunde man gå till Ronald och äta lunch.
Dåliga vanor och ingen motion skapade min nya kropp som jag är så trött på. Det jag inte vill göra mer är att BANTA.
Efter mycket sökande hittade jag det som passar mig, även det har rötter från Ryssland. Det är ett program för nyblivna mammor. På MammaFitness som Olga Rönnberg startade finns allt för dem som tappade tro att få tillbaka sin kropp eller helt enkelt skapa en ny och behålla den resten av livet.
Jag har lärt mig massor på kort tid, bra övningar och bra, varierad och hälsosam mat är nyckel till mina framgångar inom det kriget. Och jag hoppas att snart det kriget förvandlas till en livslång vänskap med mina nya vanor.
Det finns alltid hopp och om ni inte hittar det längre kika lite hit, kolla på andras resultat, gå med i mammafitness grupp på facebook och få inspiration därifrån.
Lycka till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar