onsdag 17 juli 2013

Trött men nöjd

Vilken dag, med tanke på att jag inte sov något så är jag mycket trött just nu, men väldigt nöjd med resultatet med Lisas CVK. Det gick fort, smidigt och Lisa såg inte alls ut att hon opererades och sövdes. Hon var pigg, glad och väldigt väldigt hungrig. Hirschsprungs sjukdom gör att Lisa tappar mycket salter och mineraler i stomin och ju mer hon äter desto mer behöver det ersättas. Idag fick hon äta som aldrig förr, och vad proppmätt och rapig hon var efteråt. Hon fick i sig en bit fisk 3x3 cm,  2 msk potatismos, 20 ml saft och en halv smörgås. . Oj oj oj vad roligt det var att äta sjukhusmat. Just det, en isglass  åkte ner med på 40 ml. Vi brukar aldrig ge Lisa så mycket mat men jag tyckte eftersom hon inte åt något sedan igår kväll kunde hon ha matkalas idag :-) man måste kunna leva och det är ok att släppa kontrollen och inte  räkna teskedar med mat. Som min sambo säger "så länge det finns fabriker som gör koksalt, kan Lisa äta mer än tillåtet". Men som sagt, inte varje dag.

Alla som lever med CVK vet hur viktigt det är att vara ren om händerna.  Hemma säger vi - CVK = rena händer, väl tvättade och spritade, annars kom inte och rör den. Så enkelt är det och det är tråkigt att alla inte förstår det. Så hemskt att säga det men finns ingen CVK lever inte Lisa. Därför är jag mycket för rena händer, rent ska det vara och inget annat.

Trött men mycket nöjd önskar jag alla god natt. Livet leker igen och jag älskar det. God natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar