måndag 21 juli 2014

Med all min kärlek till dig

Jag får inte gråta så du ser mig
Jag får inte vara svag för din skull
Jag får le när du inte ens ber mig
Jag får vara stark. 

Du är allt för mig min lilla Lisa
Jag gör vad som helst för dig och lite till
Just för dig ska jag försöka visa
Hur det är underbart att älska leva om du bara vill. 

Livet är väl inte alltid 
Som vi önskar oss, planerar  väl 
Man får lära sig prioritera och anpassa
Så att det fungerar bäst för dig. 

Man får inte glömma dina syskon
De betyder lika mycket som du gör
Men jag måste säga 
Lite extra slår mitt hjärta just för dig. 

Även om det händer att du ser mig ledsen
Får jag låtsas att det är ingenting 
Vill väl inte jag att du nånsin känner 
Vilken smärta bär med mig jag runt om kring. 

Jag ska vara bäste vän för dig, men inte bara mamma, 
Jag ska vara stöd och kärlek, tröst och energi
Jag ska lära dig att vara stark för båda
Som själv jag alltid kommer bli. 

Din mamma







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar