torsdag 16 april 2015

På låtsas

De som känner oss, som känner Lisa, vet att hon äter väldigt väldigt lite. Hon får inte äta mycket helt enkelt. Idag är jag hemma med henne. Nu var det dags för mellanmål, eftersom Lisa nallade osten hela förmiddagen fick hon inte mycket till mellanmålet. Då kom hon på en sak, hon föreslog att jag skulle ge henne maten på låtsas. Där satt hon, tog emot sin tallrik med macka på låtsas, och började äta. Sedan bad hon hämta hennes vatten, det var på låtsas med. Min egen mat satt fast i halsen och jag lyckades inte äta mer. Det såg ut att jag snålade maten för mitt egen barn. Strunta i att det kommer mer i stomin, här ska inga barn svälta och äta på låtsas!!!! Lisa fick sin liten, väldigt liten smörgås som hon var så otroligt glad över. Koksalt vatten fick hon med.
Det är otroligt jobbigt att säga till sitt barn att han/hon inte får äta mer mat, att det blir konsekvenser. SOM DE FÖRSTÅR!! Även om de förstår sin sjukdom, blir de inte mindre hungriga för det.

Jag tänker hela tiden på transplantationen och hoppas starkt att mitt barn kan i alla fall äta så att hon blir mätt när allt är över.

Smaklig måltid, älskling. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar