tisdag 28 juli 2015

Dag 2/2 Instatakeover MOD

Sedan Lisa föddes försökte jag skydda henne och vår familj så bra jag bara kunde. Jag var mycket reserverad  för att berätta för andra om hennes sjukdom. För min egen skull och andra som har barn med dropp i hemmet startade jag min blogg. Ett år sedan vände det. Jag anmälde mig som volontär på MOD. Jag kände att jag kunde göra något väldigt viktigt. Jag kunde berätta vår historia för andra och försöka visa hur viktigt det är att ta ställning, ta ställning till donation. Hur viktigt det är att prata med varandra. Jag kommer aldrig berätta allt om oss, visa privata bilder, men jag kommer inte mer vara rädd att prata om min dotter och hennes sjukdom.  
I snart sex år har vi känt varandra på Apoteket. Nu står där fem insamlingsbössor för MOD. 

@merorgandonation

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar