tisdag 29 september 2015

Från podcaster till äkta bok

Jag har börjat lyssna på poddar, säger jag rätt nu? Jag är nog den sista personen som har iPhone och börjat lyssna på dem. I alla fall, det blir min tid, jag skickar barnen till skolan och dagiset, sätter hörlurar på och går. Jag bara lyssnar och går, går fortare, fortare så att jag nästan springer. Jag tänker inte längre, jag bara lyssnar. Senare kommer tankar, när jag är klar, när jag är hemma igen. 
Idag, när jag lyssnade på fredagspodden, med Hanna och Amanda, gav dem boktips. På eftermiddagen skulle jag på merorgandonations träff. När jag kom fram till Göteborg, det var första jag gjorde - köpte boken. "Tid. Livet är inte kronologiskt". 
Det räcker inte att man redan känner sig mindre glad för varje dag som kommer. Man köper sig en bok, som gör en så obotligt uppriven och ledsen. Den boken är både hemsk och riktigt bra. En bok som skakar dig ordentligt, tvingar dig att känna med varje cm av din kropp hur det är att leva. Boken är så starkt skriven, i mina ögon i alla fall. 
Nu åker hem igen, dagen är nästan över, resten av kvällen ska spenderas i bokens sällskap. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar